Thursday, June 10, 2010

USAHA UMNO TAKUT-TAKUTKAN PAS SEBAGAI "HANTU" GAGAL - MURSYIDUL AM PAS

KOTA BHARU, 10 JUN - PAS selama ini telah ditakut-takutkan sebagai "hantu" kepada rakyat di negara ini dan parti-parti pembangkang lain khususnya DAP. Atas nama Pakatan Rakyat, Parlimen Sibu boleh dimenangi hasil pakatan dan kerjasama erat PAS, DAP dan PKR, tegas Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

ketika berucap merasmikan secara serentak muktamar ketiga-tiga sayap PAS di Putik, malam tadi.

Mood rakyat hari ini, tegasnya menyokong PAS dan Pakatan Rakyat. Laluan ke Putrajaya sudah dibuka luas. Rakyat akan mengiringi Pakatan Rakyat ke sana (Putrajaya). Persoalannya, lontar Tok Guru Nik Aziz, sejauh manakah PAS menangani strategi menuju ke Putrajaya untuk membentuk pemerintahan baru menggantikan BN? PAS mesti mengikut mood rakyat dan jangan sesekali silap kerana padahnya amat teruk, ujar beliau.

"Ulama jangan berehat, teruskan membaja ummat dengan dasar-dasar Islam. Gigih lahirkan ulama muda sebagai pelapis. Pemuda pula mesti wala dan teruskan perjuangan dan memasakan keyakinan, mengembelingkan tenaga untuk menegakkan keadilan dalam sebuah perjuangan yang sarat dengan suka duka, halangan dan rintangan.

"Begitu juga Muslimat. Muslimat kukuhkan jamaah mendekati golongan pengundi wanita. Lebih kehadapan, menampilkan kepimpinan di tengah-tengah masyarakat. Turun terus kepada massa," tegas beliau.

Selesai berucap, Mursyidul Am turut menyampaikan anugerah Tokoh Pemuda PAS kepada Ustaz Haji Hassan Shukri yang mempunyai pelbagai sejarah pembabitan dalam PAS sejak mudanya hingga kini. Pernah memikul amanah Setiausaha Agung PAS, Naib Presiden PAS dan jawatan terakhir beliau, Timbalan Presiden PAS. Ustaz Hassan kini Ahli majlis Syura Ulama PAS dan pernah dilantik menjadi Senator.

Sementara Tokoh Muslimat PAS dianugerahkan kepada Ustazah Jamilah Ibrahim, bekas Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat dan pernah juga dilantik Senator oleh PAS. Hadiah dan cenderahati disampaikan oleh Tok Guru Nik Aziz sebaik usai tayangan slide berkenaan tokoh muslimat itu dipancarkan pada skrin besar dewan.

No comments:

Post a Comment