Sunday, June 13, 2010

PERJUANGAN PAS, JAUHI SENTIMEN PERKAUMAN - NIZAR JAMALUDIN

PENGKALAN CHEPA, 13 Jun - "Ayuh sama-sama kita buangkan sentimen perkauman ini kerana ianya tiada tempat dalam perjuangan kita," demikian tegas Dato' Seri Nizar Jamaludin dalam ucapan balasnya terhadap perbahasan Ucapan Dasar Presiden oleh para perwakilan semalam.

Beliau menyifatkan bahawa sebarang sikap yang menonjolkan sentimen perkauman di kalangan ahli PAS sebagai kegagalan ahli dalam mencerminkan akhlak sebenar yang telah ditarbiyahkan oleh PAS.

"Ini hanya akan merugikan perjuangan PAS jika kita hilang kehormatan, kepercayaan, kredibiliti dan kemampuan memimpin di mata kaum bukan Islam," jelasnya.

Katanya, usaha dan pendekatan yang tersusun perlu dipertingkatkan bagi membersihkan segala tanggapan negatif yang sering dipersepsikan oleh media perdana terhadap PAS.

Tambahnya, isu kalimah Allah dan APCO merupakan dua hadiah istimewa daripada Allah kepada PAS.

"Dua isu ini memberikan PAS akses kepada masyarakat di seluruh pelosok negara. Inilah masanya semua ahli memainkan peranan masing-masing di setiap peringkat untuk menyampaikan maklumat yang terkini dan benar kepada masyarakat", seruanya mengakhiri sesi tersebut.

No comments:

Post a Comment