Sunday, June 13, 2010

SUMBANGAN DANA KOMPLEKS PAS - Dr. Hatta Ramli

PENGKALAN CHEPA, 13 Jun - Bendahari PAS Pusat Dr Mohd Hatta Ramli dalam menjawab persoalan salah seorang perwakilan berkata, kompleks baru PAS yang dirancang pembinaannya merupakan satu keperluan semasa kepada jemaah.

Bagi merealisasikan hasrat segera ini, selain melalui sumbangan sijil wakaf, kutipan akan diteruskan dalam bentuk konvensional dan bukan konvensional seperti melalui surat rayuan dan emel.

Berkenaan defisit dalam kewangan PAS, beliau berkata hal tersebut adalah benar tetapi perwakilan tidak perlu bimbang kerana PAS masih mempunyai aset yang boleh dicairkan.

Tambahnya, sumber kewangan PAS yang utama ialah daripada sumbangan ahli yang merupakan sumbangan terbesar selain sumbangan daripada pimpinan dan ahli parlimen PAS.

Selain itu katanya, sebahagian ruang tingkat bawah bangunan Pejabat Agung PAS di Kuala Lumpur telah disewakan kepada muslimat untuk dijadikan kafetaria untuk dewan itu menjana pendapatan parti.

Beliau mengakhiri ucapannya dengan seruan memohon sumbangan selama ini diteruskan kerana dana yang ada masih jauh dari mencukupi.

No comments:

Post a Comment