Sunday, June 13, 2010

TANAH : PAS DEDAH PENYELEWENGAN UMNO - MAZLAN ALIMAN

PENGKALAN CHEPA, 13 Jun - Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah dan Wilayah PAS Pusat, Mazlan Aliman mengajak PAS memberi kesedaran yang mantap kepada masyarakat Felda di atas penyelewengan pentadbiran UMNO dan BN terhadap masalah masyarakat Felda.

"Bagi mendedahkan agenda untuk menyedarkan masyarakat, PAS perlu mengadakan pelbagai program ke arah itu, termasuklah temubual, seminar dan program-program lain selain dari ceramah bagi membincangkan perkara-perkara berkaitan FELDA dan FELCRA," ujarnya dalam sesi jawab persoalan perwakilan semalam.

Menyentuh hak tanah masyarakat, beliau menjelaskan satu persiapan himpunan masyarakat yang tidak mendapat keadilan dari kerajaan negeri akan diadakan.

"Usaha ini juga adalah bertujuan menyedarkan rakyat berkenaan kezaliman kerajaan BN yang tidak adil kepada rakyat dan juga merupakan perampas rakyat,dan kerajaan BN perlu dijatuhkan dengan segera," katanya.

Begitu juga dengan masalah penyelewengan hak yang berlaku ke atas masyrakat Felcra, beliau memberitahu satu perhimpunan sedang diaturkan pada 1 ogos bertujuan bagi memperolehi keadilan yang sejagat terhadap kepincangan yang berlaku.

"Masyarakat melayu boleh berubah, perubaahan besar akan berlaku pada masa akan datang," tambahnya.

Beliau sebelum itu turut mempromosikan sebuah buku "Dulu Tolong sekarang Along" yang ditulisnya berkenaan penjelasan ketidakadilan BN-UMNO terhadap tanah rakyat.

No comments:

Post a Comment